Pressrelease (2)

PRESS RELEASE

Kubota investerar 55 miljoner euro i det nya europeiska FoU-centret för traktorer

2018-07-06

Inom ramen för Kubotas pågående tillväxt i Europa har det japanska företaget meddelat att de investerar 55 miljoner euro i ett nytt FoU-center i Europa. Det nya centret kommer att placeras i Crépy-en-Valois, Frankrike och vara i full drift senast 2020.

Kubota Corporation fortsätter att expandera i hela Europa och kommer nu att investera i ett helt nytt FoU-center som blir ett Tekniskt Kompetenscentrum för lantbruksmarknaden, och grunden för Kubotas forskningsverksamhet i Europa.

Genom att skapa ett klassledande FoU-center i Europa, som kombinerar aktuella teknik- och valideringsverktyg, kommer Kubota att utveckla avancerad teknik som integreras i nya modeller. Allt för att uppfylla de europeiska lantbrukens specifika krav samtidigt som man behåller produkternas DNA: pålitlighet, användarvänlighet och kostnadseffektivitet.

Som ett led i Kubotas globaliseringsprocess har bolaget för avsikt att stärka sin produktutveckling för att möta världsmarknadernas specifika behov. Det nya centret spelar en viktig roll i denna process. Kubota ska fortsätta att utveckla lantbruksmaskiner som är anpassade för att fungera effektivt för lokala grödor, fältförhållanden och arbetsprocesser.

Kubota som finns i cirka 100 länder över hela världen, har som mål att fortsätta växa internationellt, och den senaste investeringen kommer att påskynda expansionen. Sedan Kubota Holding Europe B.V. lanserades 2017 har bolaget stärkt sin företagsidentitet i Europa, genom samordning av medarbetarprocesser och arbetssätt som ger en konsekvent strategi för hur alla affärsenheter arbetar för att leverera den bästa servicen och de bästa produkterna till sina återförsäljare och slutanvändare.

Kubotas traktorförsäljning fortsatte att växa i Europa under 2017 och deras produkter har fått prestigefyllda erkännanden och utmärkelser i Europa, inklusive FIMA TECHNICAL NOVELTY-priset för Agri Robo autonoma traktor och TRACTOR DE ESPAÑA-priset i kategorin ”Special Traktor” för M5101 Narrow Advance Cab-modellen.

Om Kubota Corporation

Kubota Corporation har varit en ledande tillverkare av produkter för lantbruk: traktorer-, gräs-, hö- och entreprenadmaskiner samt industrimotorer sedan 1890. Med huvudkontoret i Osaka Japan, och kontor i mer än 110 länder i såväl Nordamerika, Europa och Asien, omsatte Kubota förra året över 16 miljarder dollar. Även om lantbruksutrustning är Kubotas primära produktlinje, producerar Kubota också en mångsidig portfölj av andra produkter, innefattande stadsvattenfiltreringssystem, bevattning, rörsystem, takläggningar, bostäder och stora ventiler för montering under jord.

Vårt motto

Vårt motto "For Earth, For Life" talar om vårt engagemang att bevara jordens naturliga miljö samtidigt som våra produkter hjälper till med produktion av livsmedel och vattenförsörjning.  Mottot uppnås varje gång en Kubotatraktor arbetar på fälten för att producera hållbara livsmedel eller våra entreprenadmaskiner gräver för att transportera vattenresurser eller ge skydd. För mer information om Kubota, besök www.kubota-global.net eller www.kubota-eu.com.

För ytterligare information kontakta:

Svenningsens Maskin

Torbjörn Fintling, Återförsäljaransvarig lantbruksmaskiner